"Ion se iubea cu Florica noaptea pentru ca ziua era prea cald"
"Ana era o femeie plictisitoare, nu stia sa-l atraga pe Ion si se lua mereu de el. Dar si el era prea obsedat sa lucreze pamantul, pentru ca era un taran in adevaratul sens al cuvantului si in plus avea si amanta''
"Daca aveau si ei un club in sat, un restaurant, ceva, sa se mai distreze poate ca nu se mai certau asa des si Ion nu ii mai facea felul."
Nici personajele lui Caragiale n-au fost intelese de toti liceenii. Unii il vad pe Dl Goe ca pe ''un copil fitzos cum sunt smecherasii de Dorobanti''. Altii il considera un model.
"Mie mi-a placut de dl Goe pentru ca era beton, frate, toate femeile alea din jurul lui stateau drepti cand deschidea el gura. Nu ca mama sa ma certe mereu''
''Eu cred ca personajele nu erau atat de proaste, dar autorul a vrut sa ne distreze pe noi cand ii citim lucrarea'', scrie un elev despre eroii din piesa ''O scrisoare pierduta''.
Rețelele de socializare sunt ca un frigider: nu este nimic nou, dar totuși intrăm. Ele ne congelează mintea și ne fac să nu mai gândim și devenim zombi.
Cetățeanul turmentat: înfățișarea sa fizică lasă de dorit, dar cea psihică, deși îmbibată cu alcool, încă mai funcționa vag.
Perspectiva narativă în fragmentul citat este inexistentă.
Virgula s-a folosit pentru că a fost pusă de autorul fragmentului, Vasile Alecsandri, și, prin urmare, acolo trebuie să fie.
Naratorul este omniscient, iar verbele folosite sunt la persoana I.
Verbele la timpul perfect simplu sunt prezente pentru a ne arăta viitorul.
Copiii din ziua de astăzi au ajuns să stea în casă toată ziua, pe facebook, sau pe cine știe ce alt site de socializare, în loc să iasă afară la aer curat, să se joace, cum o făceam și noi înainte de internet și facebook. Dau ca exemplu facebookul, nu am nimic cu fetele dar asta trebuie să o spun, ele au ajuns, pentru nişte likeuri, să se pozeze aproape dezbrăcate, unele chiar dezbrăcate, şi să posteze fotografia pe facebook. De ce? Pentru nişte amărâte de likeuri, şi asta nu e problema cea mai mare. Cea mai mare problemă e că ele o fac de la vârste fragede, 12-14 ani.
"Poezia Moromeţii a aparut de două ori în viaţa poetului Preda. Are 17 personaje Moromeţii dar cel mai tare e nea ilie".
"Bacovia a scris cele mai mari poeme ale literaturii precum: luceafarul şi mircea cel batrân".
"Ne-a dat Bacovia, super, voi scrie despre Mircea Eliade care are un roman celebru, Plumb".
"Mă trezesc în fiecare zi şi mă rog să nu-mi pice iaraşi poezie şi chiar asta a picat, învăţ doar gen epic, puteţi să intelegeţi? Profa mea ne vorbea doar de Blaga, o frustrare. Ne vedeam cred că şi la anul, e greu subiectul. Îmi exprima admiraţia pentru profesori, dar rămâneţi acasă….nu aveţi ce corecta la mine"
Rolul virgulei în acest vers Bine-ai venit, An Nou se explică prin aceia că este o urare, iar de anul nou întotdeauna se ură.”
“Genul liric se întâlnește cam peste tot în această poiezie, de aceea a menționa numai două trăsături din toată poiezie este o întrebare-capcană”.
“Titlul semnifică în primul rând scrisoarea pe care Ion Minulescu o scrie anului nou, deoarece pe vremuri copiii nu aveau voie sa-i scrie lui Moș Crăciun, deci copilul Minulescu trebuia să scrie și el o scrisoare la sfârșit de an”.
“Virgula are aici un rol despărțitor, fiind singura care face ca versul să se înțeleagă așa cum a dorit autorul”.
“Un element al întâlnirii în contextul spațio-temporal este internetul. Pentru că întâlnirile cu scriitorii contemporani nu pot să aivă loc decât pe net, deoarece nu se coboară ei să vină să stea de vorbă prin școli”.
Titlul poeziei «Rânduri pentru Anul Nou» anunță încă de la început intenția poetului de a începe noul an cu dreptul, exprimând-uși diverse dorinți dar și furia că a fost un an lung, în care i-a albit părul așteptând să se sfârșească”.
“Minulescu este un sentimental, care nu vrea să lase anul să plece deși recunoaște din capul locului că a albit așteptând”.
“Autorul ar vrea ca anul nou să pășească în casa lui cu dreptul și folosește pentru asta tot felul de tehnici lirice cum ar fi gluma. Adică chiar dacă dă de înțeles că îl ceartă, de fapt e foarte bucuros că sosește”.
“Scriitorii contemporani sunt cei care nu au murit încă, de aceea întâlnirile cu ei în școală sunt posibile și chiar de dorit, pentru rolul educativ mai ales în fața elevilor care vor să se facă și ei scriitori”.
“Virgula din «Bine-ai venit, An Nou» are rolul de a exprima sentimentul de bucurie al poetului în fața unui nou început”.
“Empatia este starea prin care o persoană intră în corpul altei persoane fără să-și dea seama, suferind în locul ei sau traind bucurii în locul ei, după caz”.
“La întâlnirea cu acest scriitor contemporan a avut loc un schimb de experiență: el ne-a spus nouă cum se scrie o carte, iar noi l-am învățat cum să-și facă cont pe facebook”.
“Trăsăturile genului liric din poezia eminulesciană sunt la tot pasul: si atunci când poetul Minulescu îi cere anului să fie nou de sus și până jos, și când îi cere să nu fie gălăgios, ci liniștit în semn de respect pentru capul care i-a albit în așteptare”.
“În general, când vin în vizită în școli, scriitorii fie ei contemporani sau din trecut, sunt poftiți în cancelarie, unde elevii nu au acces. De aceea întâlnirile se mai organizează și în curtea școlii”.
“Virgula are rolul de a delimita cuvintele când vrem să facem o pauză, dar niciodată nu se pune între subiect și predicat. Versul “Bine ai venit, An Nou” are și subiect și predicat, iar rolul virgulei este de a demonstra că poeții au voie să încalce regulile gramaticale, deoarece se știe că ei sunt excentrici”.
“Empatia este o trăsătură psihologică care nu o au chiar toți oamenii, de asta i se mai dedică articole prin ziare”.
“Ion Minulescu face exces de expresii lirice, deși nu este romantic, ci simbolist. Poezia în cauză face excepție de la categoria din care face el parte, prin nenumăratele expresii lirice care se întâlnesc cel mai mult în poeziile romantice”.
“Chiar dacă Minulescu nu este poet romantic, el a scris un cântec care se mai cântă și în zilele noastre înflăcărând inimile îndrăgostiților: “Iubire bibelou de porțelan”.
“Poetul ii dă fel de fel de sfaturi anului nou: să fie curat, să nu fie murdar, sa fie neprihănit precum fecioarele în vremurile de altădată, să nu mai plece din casa lui. Toate aceste idei sunt exprimate prin expresii lirice”.
“Deoarece sunt contemporani, adică trăiesc la timpul prezent, întâlnirea cu un scriitor contemporan poate fi și virtuală. Totul e să știe să umble pe calculator, dar asta se învață repede”.